• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80486
+
-

چابهار لنگرگاه  بخش خصوصی می‌شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال 29 شرکت برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار تقاضای سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

به گزارش همشهری «بهروز آقایی» با اعلام این خبر اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد. 

به گفته وی، این بندر به عنوان دروازه تجارت به کشورهای افغانستان و آسیای میانه و نزدیکی به بنادر حوزه دریای عمان و اقیانوس هند از منظر تجارت دریایی، خشکی و امنیتی بهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای منطقه است. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با تاکید بر جایگاه ویژه بندر چابهار در نگاه صاحبان سرمایه افزود: گرایش بخش خصوصی داخلی و خارجی به حضور در بندر شهید بهشتی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران ایران و دیگر کشورها به این بندر به عنوان بندری مطمئن برای سرمایه‌گذاری توجه دارند. 

آقایی اضافه کرد: ارائه 29 درخواست سرمایه‌گذاری از ابتدای امسال و بازدید بیش از 36 هیات داخلی و خارجی از بندر شهید بهشتی چابهار نمونه بارزی از نگاه ویژه سرمایه‌گذاران ملی و فراملی است. 

در سال 97 نیز 150 هیات داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدید کردند و در نهایت 65 درخواست سرمایه‌گذاری ارائه و 17 مورد نهایی و منجر به قرارداد شد. 


اولین کشتی اوکراینی در چابهار پهلو گرفت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان همچنین گفت: برای اولین بار کشتی غلات حامل جو با ظرفیت 67 هزار تن از مبدأ کشور اوکراین و به صورت مستقیم وارد این بندر اقیانوسی شد و پهلوگیری کرد. 

آقایی اظهار کرد: با اشاره به نقش بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی بیان کرد: این بندر با دارا بودن تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری غلات فله، امسال رشد خوبی در این زمینه داشته است. 

آقایی اضافه کرد: با توجه به اهمیت ورود کالاهای اساسی برای ما، در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی داشته‌ایم. 

وی با تأکید بر توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات زیادی صورت پذیرفته و کشتی‌های دیگر حامل جو و کالاهای اساسی نیز به زودی وارد بندر چابهار خواهند شد. 

وی گفت: با بازاریابی‌های داخلی و منطقه‌ای انجام‌شده در 6 ماهه نخست امسال در زمینه شکر و کالاهای معدنی رشد بسیار چشم‌گیری داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود این روند رو به رشد تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید